//////

Podniebny cud techniki w akcji

Polskie linie lotnicze od trzech lat ze zniecierpliwieniem oczekują dostawy zamówionych ośmiu podniebnych jumbojetów. Amerykański producent odwlekał kilkukrotnie termin ich oddania do użytku, tłumacząc się nawałem prac i napiętymi terminami. Nic dziwnego, bowiem najnowszy model samolotu dalekiego zasięgu, przeznaczonego głównie do pasażerskich lotów międzykontynentalnych, jest najnowszym osiągnięciem techniki. Przede wszystkim samolot jest wykonany z materiałów kompozytowych, które są o wiele lżejsze od dotychczas stosowanych materiałów. To z kolei przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa o ponad piętnaście procent, czego efektem końcowym są tańsze bilety dla pasażerów. Pierwsze prace nad stworzeniem najnowszego giganta powietrznego rozpoczęto osiem lat temu. Już wtedy postawiono sobie za punkt honoru, że ma to być statek powietrzny najnowszej generacji o osiągach jakimi nie mogła się dotychczas pochwalić żadna maszyna. Po sześciu latach pracy ponad tysiąca inżynierów w piętnastu krajach, pojawił się najnowszy model statku powietrznego. Amerykanie są dumni, że najprawdopodobniej wygrali odwieczny wyścig pomiędzy nimi a ich europejskimi konkurentami. Najlepszym na to dowodem jest liczba zamówionych za Oceanem egzemplarzy, która jest ośmiokrotnie wyższa, niż u europejskiego producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *